You are here

Search Availability

Sleeps 6

Beds

  • King 2
  • Other 2
Bedrooms 2
Bathrooms 2.5

Neighborhood

  • Rosemary Beach

Description

Named for the gracious southern city, the Savannah Building is an elegant and luxurious property tucked into the hub of Rosemary Beach and surrounded by charming cobblestone streets, quaint shops, and delicious cafes. Savannah 1E is a quintessential 30A condominium with an unmistakable luxe, beachy vibe. Your family will be close to nearly everything while being tucked serenely above it all in pure comfort and privacy. This spacious two-bedroom unit has sleeping space for six people.

The open living and dining areas have a classic style filled with comfy, chic details. Two over-stuffed sofas and two refined armchairs face a built-in bookshelf housing a flatscreen television. Nearby, the dining area has a farmhouse-style dining table with seating for six and a fireplace. The kitchen is wide open to the living area, ideal for families. An L-shaped island is topped with gleaming marble and has additional casual bar seating for three. Glass French doors lead out to the sun-kissed terrace.

There’s sleeping space for six people at Savannah 1E, spread out over two master suites and an additional bunk berth. The first master suite has a king-size bed dressed in crisp white linen and faces a flatscreen television. A unique sunroom has built-in bench seating. You’ll find a spa-like, glass-enclosed shower and double vanity in the en suite bathroom. The second master suite also has a king-size bed and flatscreen television. The attached bathroom has a glass-enclosed shower and rustic wood vanity. A twin-over-twin-size bunk bed sleeping berth is built into the hallway and will be a huge hit with kids of all ages.

In the morning, take your steaming mug of fresh coffee out to your private terrace and watch the pastel sunset light up the sky. In the evenings, host a twilight happy hour on the patio while the sun goes down. It’s a lovely spot to soak up the sun, relax in the shade, take in the show-stopping views, feel the gentle sea breeze, and watch the hustle and bustle of Rosemary Beach below.

When you’re ready for adventure, all of the magic of Scenic Highway 30A is right outside your door at Savannah 1E. The Gulf of Mexico's sandy beach and turquoise water are about a 3-minute walk away. The sparkling Barbados and Coquina pools are each a 5-minute stroll from your door. Award-winning golf courses and tennis facilities are close by. And, of course, delicious dining, casual cafes, and endless shopping are right around the corner. Rosemary beach is also home to many common green areas— including playgrounds, a splash pad, a butterfly park, and tranquil fountains. There’s also a state-of-the-art fitness center offering massage and yoga. Simply put, Savannah 1E in Rosemary Beach has it all.

HOME HIGHLIGHTS

* Complete Clean Bedding Program
* 1 Assigned Parking Space
* Very family-friendly atmosphere
* A spacious, sunny terrace with gulf views
* In the heart of downtown Rosemary beach
* Access to 4 private community pools
* 4 Beach Cruiser Bikes Provided

MAIN FLOOR - 3rd Floor Unit

* Sunny private terrace with gulf views and Outdoor seating for 4
* Living room with two sofas, 2 side chairs, side table, coffee table, bookshelves, lamps, flat-screen TV
* Kitchen with marble counters, stainless steel appliances, L-shaped island with seating for 3
* Indoor dining area with seating for 6
* Half Bath Powder Room
* First MASTER BEDROOM with king-size bed, dual nightstands, lamps, flatscreen television, sunroom, and access to the terrace
* EN-SUITE BATHROOM with walk-in shower
* Second MASTER BEDROOM with king-size bed, dual nightstands, lamps, flatscreen television, and access to the outdoor terrace
* EN-SUITE BATHROOM with step-in shower
* SLEEPING BERTH with two twin-over-twin-size bunks

Amenities

General:

Kitchen:

Outdoors:

Living Room:

Geographic:

Availability

Key
#Night Available#Night Unavailable#Arrive Only#Depart Only
February 2024
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
 
March 2024
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
April 2024
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
May 2024
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
June 2024
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
July 2024
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
August 2024
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
September 2024
SuMoTuWeThFrSa
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
October 2024
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
November 2024
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
December 2024
SuMoTuWeThFrSa
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
January 2025
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
February 2025
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
 
March 2025
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
April 2025
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
May 2025
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Location

Reviews

Leave a Review

Beautiful condo in great location.

Reviewed on 2024-01-18 by , Westerville, OH Unknown
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
Condo looked the same as in the photos. Walkable location to the shops, restaurants and beach. Manager very responsive. Would recommend this property others and would stay here again. Unit was well stocked but I would recommend adding beach towels and beach chairs to keep in the unit for renters to use. Packing beach towels take up too much luggage space and renting beach chairs is an unnecessary additional expense when they could be provided at the unit.

Manager's Response

Thank you for this five-star review, Ms. Hollingsworth. We're so pleased that you enjoyed your stay and appreciate your thoughtful comments.

Relax and Enjoy

Reviewed on 2023-12-27 by Jerome B. , Edmond, OK United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
the vacation rental was extremely clean, spacious and very well located in the heart of Rosemary Beach.

Manager's Response

Thank you, Mr. Beaudoin! We enjoyed hosting you and are so pleased that you enjoyed your stay at Savannah 1E. We hope you can return.

Thanksgiving retreat

Reviewed on 2023-11-27 by John A. , Jacksonville, FL United States
Overall
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
Condo was as advertised. Nice Kitchen, Bedrooms and Living room. Patio is tight but adequate for 3 folks.
Minor items: range over stove is huge ( a few folks bumped head on it). Smoke alarm sounded cooking every meal..??
Shame there is no where to grill.
Overall, a very nice stay and super convenient location.

Manager's Response

Thank you, Mr. Amthor, for this lovely 5-star review of Savannah 1E. We're so pleased that you enjoyed your stay, and will certainly address the comment you made about the sensitive smoke alarm. We hope you can return!

Wonderful!

Reviewed on 2023-11-14 by , Shawnee, OK United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
This is our favorite vacation rental in Rosemary, so far. We took my father-in-law with us and the layout was perfect for that! We had our side, he had his side. The convenience of walking to all of our favorite Rosemary places is unmatched!

Manager's Response

Thank you, Morganne! We agree the layout of Savannah 1E is perfect, and we love hearing about the wonderful time you had. We hope you can return.

Favorite Vacation Rental of All Time

Reviewed on 2023-10-09 by Anna D. , Humble, TX United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
We just had the most incredible stay at this vacation rental in Rosemary Beach. From the moment we arrived, we were blown away by the level of cleanliness and the high-end touches that graced every corner of this beautiful home. We instantly felt at home.

The amenities were top-notch, exceeding our expectations. From the well-appointed kitchen to the comfortable bedding, every aspect of this rental was designed for comfort and convenience.

The location was absolutely perfect, allowing us to easily explore all that Rosemary Beach has to offer. Whether it was strolling along the picturesque streets or enjoying the nearby pristine beaches, every moment was a delight.

Without a doubt, this has been the best vacation rental experience we've ever had. We can't wait to return and create more unforgettable memories in this little piece of paradise. Thank you, thank you, thank you!

Manager's Response

Thank you so much fort his lovely review, Ms. Davis! We agree that Savannah 1E is a very special place, and we're so pleased to hear how much you enjoyed your stay. Please come back and stay with us again soon!

Week in Sept

Reviewed on 2023-10-02 by Kelly T. , Woodstock, GA United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
Nice roomy place. Very convenient and quiet in the evening.

Manager's Response

Thank you, Ms. Taylor! We love that you mentioned how quiet Savannah 1E was, which we agree is a lovely feature of this home. We hope you can return!

Rosemary Stay

Reviewed on 2023-09-12 by , Cape Coral, FL United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
The condo was very nice and located in the center of Main Street. Easy walk to the beach. Rosemary Beach is just beautiful.

Manager's Response

Thank you, Ms Detweiler. We love hearing about your wonderful stay and agree that the location of Savannah 1E is pretty close to perfect. Hopefully we can host you again soon.

Wonderful stay

Reviewed on 2023-08-31 by Maureen M. , Eagleville, PA United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
We had a wonderful time- this is our third trip to Rosemary, and this condo was by far the best. It is clean, spacious, well-appointed and in a wonderful location. We especially loved that there were two en-suite bathrooms.

Manager's Response

Thank you, Maureen! We agree that double ensuite bathrooms are particularly convenient. We hope you can return soon!

Very nice rental in fantastic location!!!

Reviewed on 2023-07-31 by Jay B. , Lenoir City, TN United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
The unit was very clean, nicely appointed and spacious! Check-in process was very easy but the unit wasn't ready on time. The parking space right in back of the unit was very convenient and there were four bicycles with locks for our use. The unit was up one flight of stairs and there was an elevator nearby. The front door closes real slow and makes quite a racket when closing automatically but we soon got used to waiting and holding it to close quietly so as not to disturb the neighbors.
The master bedroom is spacious and has a large closet with a few hangers. Bring your own if you have a lot of hanging clothes. There is a sun-room off of the master with bench seating which can be closed off. We found the master bath to be very nice with two sinks and a walk-in shower. We would suggest installing a couple of towel hooks.
The second bedroom is much smaller as is the on-suite bathroom. We would recommend lining the shades in the second bedroom to provide more privacy and shielding from light.
Immediately outside the second bedroom are two bunk beds which be great for young kids and there is a powder room immediately across the hall from the bunk beds.
The kitchen had ample utensils, plates, etc but had limited room for dry goods as there is no pantry. Loved the Sub-Zero fridge!!!
The family and dining area were wonderful and very comfortable. We had a little difficulty with the living room TV and suspect there may be a loose wire.
The patio had a nice view of the ocean past the rear alley but only had three chairs.
I think one of the best features of this unit was the location!!! We were just steps from five very fine restaurants and the front entrance was right on main street just a few yards away from the Pearl hotel.
The access card provided for beach access worked fine every time and the beach was fantastic. We ended up buying chairs and and umbrella on the way to the unit from Fort Walton which was much less than paying the rental

Manager's Response

Thank you for this five-star review, Jay! We so appreciate you taking the time to leave such detailed feedback, as we are always searching for small ways to improve. We hope to host you again soon!

June 2023

Reviewed on 2023-06-21 by , Birmingham, AL United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
Great location, clean and quiet. Well equipped for eating in and tastefully decorated.

Manager's Response

Thank you so much, Jim!

Great Stay

Reviewed on 2023-06-17 by , Chicago, IL United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
Excellent location very short walk to beach
Excellent property great view
Very clean
I would definitely stay here again
Only 1 negative that I would say is that if you want to come in early you should at least have access to the beach, I understand the cleaning situation but access to the beach would be nice

Manager's Response

Thank you, Brad!

Loved Savanah 1E

Reviewed on 2023-05-27 by , Hoover, AL United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
Great, spacious condo in convenient location. Two Master suites. Comfortable living area and great deck (view of ocean). Generous supply of bath towels.

The front door closes excruciatingly slow and then slams, so be patient early morning or late at night to avoid disturbing neighbors. Wish there was a keurig for faster coffee and individual customization (weak vs strong).

For those flying into town, it’s a small airport with limited flight choices. You’ll likely arrive in town early and have to figure out what to do with your luggage until check in (promised at 5 pm but they texted us several hours early). The property mgmt office will hold your luggage so you can begin your fun before check in.

This condo was perfect for us. You’ll love it.

Manager's Response

Thank you so much, Kevin!

Beautiful property!

Reviewed on 2023-03-23 by Suzanne S. , Breckenridge, CO United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
We truly enjoyed our week long stay here in Rosemary Beach. Property was very clean and well equipped. Location was great! Easy walk to the beach, shops and restaurants. The one negative was the trash trucks that came by early in the morning a couple of the days.

Manager's Response

Thank you, Suzanne!

Beautiful Condo, Excellent Location!

Reviewed on 2022-10-10 by Karen . , Cincinnati, OH United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
I have to admit that I am a little apprehensive when renting a place online. There’s usually always something that doesn’t match up to what is advertised. That was not the case with this condo! It was beautifully decorated with very high-end furniture and appliances. The beds were very comfortable...we slept so well. We loved the location! It was super close to shops and restaurants and a very short walk to the beach. We would definitely stay here again!

Manager's Response

Thanks so much, Karen! We're so pleased that you would stay here again- we hope soon! :-)

Vacation

Reviewed on 2022-07-25 by , Fort Worth, TX United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
Terrific property in the heart of Rosemary! I would definitely rent this home again.

Manager's Response

Thank you, Todd! We love hearing that you would stay here again, which is the greatest compliment ever. Hopefully we'll see you again soon!

Wonderful Family Vacation

Reviewed on 2022-05-01 by , Memphis, TN United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
We have stayed at another unit in the Savannah, and this was the better one. We walked in, and the unit was spotless! Couch cushions turned up, TV on to relaxing music. Much cleaner than the other unit. The condo flows well and has great windows and natural lighting and several overlooks/balconies. It's so easy to go down the elevator, and you are right on Main Street. 4 bikes are available to ride. It has everything you would want. We had great communication throughout with 30A Luxury vacations and the unit owner.

The only con to the location is that the garbage trucks will wake you up before you want to - around 5:12 AM Monday and 6:15 AM Tuesday. So just know that going in.

Overall, we highly recommend this property! Would stay here again.

Manager's Response

Thank you, Phillip! We're so pleased that you enjoyed your stay and mentioned how clean the home was, which is something we take particular pride in. We hope you can return and stay with us again soon!

Get Away

Reviewed on 2022-02-02 by , Austin, TX United States
Overall
4
Services from rental manager
4
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
Very Relaxing

Manager's Response

Thank you, Dean! We're so pleased that Savannah 1E was so relaxing for you, and we hope you can come back and stay with us again.

Great Condo in Heart of Rosemary Beach

Reviewed on 2022-01-04 by , Dallas, TX United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
4
Property condition
5
We loved Savannah 1E. It was easy walk to the beach, into town and more. Bikes were easily stored behind the building. We appreciated having the parking space out back and the additional tag for street parking. It was noisy in the morning as the deck is in the back alley of the Pearl Hotel, so there are delivery trucks, etc. Lots of beeping but it didn't wake us up - just wasn't peaceful. This condo would be perfect for two couples or a family with littles. The twin bunks are deceiving in pictures -- they are not actually in a room but rather in a hallway so that would make bedtime difficult. The kitchen was well stocked and we had everything we need. Just don't count on the bunk beds for anyone over the age of 5! Everything was clean and it's very spacious in case the weather doesn't cooperate. Would stay again!

Manager's Response

Thank you so much, Lauren! We love that you loved Savannah 1E and would stay here again, which is the best compliment we can receive. We hope you can come back soon!

Not a single flaw!

Reviewed on 2021-10-14 by Timothy , San Diego, CA United States
Overall
5
It was a perfect vacation! The views from the balcony were wonderful, and when we arrived everything was spotless and beautifully decorated (unlike other rentals that are damaged and unsanitary)! The condo also came with all the cooking tools we needed (blender, spatula, ladle, knives, etc.) which my family finds very useful. I really enjoyed sitting on the several balconies, all the views were beautiful and different! I highly recommend this condo for anyone looking for the perfect place to stay! It was amazing and we will definitely be back!

Perfect stay

Reviewed on 2021-10-03 by Tom w. , Knoxville, TN United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
Love this property. Great location, great views, great interior. Bunk beds are for children only, so keep that in mind. The team at 30a luxury rentals was fantastic. For some reason there was only one wine glass. I texted and within 2 hours we had 8!!

Manager's Response

Thank you, Tom! We're so happy to hear that you loved Savannah 1E, and we hope you can return soon!

Good but few issues

Reviewed on 2021-08-23 by Jason R. , Rogers, AR United States
Overall
4
Services from rental manager
5
Cleanliness
3
Location
5
Property condition
5
The main issue was missing towels when we showed up. The condo
Was great. At night there was a BAD cockroach issue. I would go into the kitchen during the night snd turn on the lights and there would be 10 or so roaches on counters and walls. We never felt comfortable using the cookware or glasses after seeing that.

Manager's Response

Hi Jason, we're pleased to hear that you had a great time here, but... yikes! We apologize that you had such an issue with the palmetto bugs. We professionally treat all of our homes for pests, and we wish you would have let us know about this issue while you were here so we could have sent someone to treat again. The palmetto bugs in Florida this year are simply atrocious, and our pest control contractors are doing their best to treat them. We hope you'll stay with us again and let us know about issues like this in the future while you're here so we can correct it.

Nice place but VERY overpriced

Reviewed on 2021-08-09 by Eric L. , Shreveport, LA United States
Overall
4
Services from rental manager
5
Cleanliness
3
Location
5
Property condition
5
It was a nice stay. We enjoyed the location and the amenities it offered. We found out that we paid over $5,000 more than the unit below us and that was hard to swallow. We felt we overpaid but when we found out by how much it was troubling to hear. Overall, we were told that the unit needed extra time to clean and yet, the oven stovetop looked as though it was untouched. We also had a challenging time with the door being locked. While the management team was very professional, responsive and helpful, I do not believe we would recommend this unit to anyone because we over paid, BY A LOT. The challenges of cleanliness were hard to overlook considering the amount we paid. At the premium price, the unit should have been spotless. We thank you for a great vacation.

Manager's Response

Hi there, Eric. We thank you for this review and we're so pleased to read that you had a great vacation. We apologize for the issues you did face, particularly involving the cleanliness as this is an area we take particular pride in. We are also sorry that you feel you overpaid, but rest assured that many factors are taken into consideration when rates are calculated. We thank you for staying with us and we hope you will consider staying with us again.

It was ok- could have been fabulous

Reviewed on 2021-06-28 by Susan H. , Austin, TX United States
Overall
3
Services from rental manager
4
Cleanliness
3
Location
5
Property condition
3
Dishwasher was broken and fridge leaked water twice. Not ideal while on vacation.

Manager's Response

Hi Susan, thank you for your review. We apologize that you had some trouble with the appliances during your stay, but we appreciate your comments and will use them to improve and repair these small issues. We hope you can return and stay with us again soon.

Too short a stay.

Reviewed on 2021-05-10 by , Shallowater, TX United States
Overall
4
Services from rental manager
4
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
4
Worked out well. A little confusion about the bikes, but nothing that wasn't taken care of.

Manager's Response

Thank you for this lovely review, Zach. We're so happy that you had a great time at Savannah 1E and that we were able to clear up any confusion about the bikes. We hope you'll return to stay with us again very soon.

Serene and Stunning!

Reviewed on 2021-04-30 by , Snellville, GA United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
4
Location
5
Property condition
5
Quiet, spacious and gorgeous beach house. The views from the balcony are stunning. Modern furniture and appliances abound, 4 bikes included with the rental. Perfect getaway!

Manager's Response

Thank you, Tracey, for this fantastic review of Savannah 1E. We agree that the views are quite extraordinary! We hope you can return to stay with us again soon.

Beautiful!

Reviewed on 2021-04-27 by , Raleigh, NC United States
Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5
Awesome location! In the middle of everything yet, still very quiet and private. Home was very clean and very well stocked with all our needs. Publix delivered groceries within an hour, home/property manager was very responsive and helpful. The ONLY thing I would do differently is book my flights/stay more accordingly to check in/out times~5pm check in and 9am check out! Will return & stay longer!!

Manager's Response

Thank you so much for this wonderful review of Savannah 1E, Dabney! We're so happy to hear how perfect it was for you and that you're going to return and stay longer. We're already looking forward to it!

close to the beach

Reviewed on 2021-03-15 by , Palatine, IL United States
Overall
4
Services from rental manager
4
Cleanliness
3
Location
5
Property condition
3
Great convenient location. Well appointed. Nice bedrooms, kitchen, living room and nice / small patio. Close to beach, restaurants and shopping. Could use a grill or access to a grill. Otherwise happy.
×